donderdag 13 juli 2017

Marina's Quiltzomer 26.

Vanmiddag weer naar kasteel Middachten 
geweest voor de lezing van An Moonen.
Dat was heel erg leuk en interessant.
An Moonen heeft een boek geschreven 
Geschiedenis van de Nederlandse Quilt.

Ik heb het boek wel eens doorgebladerd en 
er stukken uit gelezen, 
maar ik ga het nu maar eens beter bekijken.
Het is te koop maar ook te leen in de 
bibliotheek van het Quiltersgilde.
Alle gebouwen, die bij het landgoed horen, hebben rood-witte luiken. Dit gebruik heeft een praktische oorsprong. Zo kon je in een oogopslag zien, welk huis wel en welk huis niet tot het landgoed hoorde.
Daarna kregen we een uitgebreide rondleiding door het kasteel.
Dat was zo mogelijk nog leuker.
Er werd ontzettend veel verteld over de bewoners 
van het huis en hun geschiedenis. 
En ook over de vele voorwerpen en 
meubelstukken waren veel verhalen te vertellen.
Ik was weg van het fornuis in de keuken.
Je mag in het huis niet fotograferen. 
Dat heb ik ook niet gedaan.
De foto bovenaan dit blog heb ik op internet gevonden. 
Op een site waar het boek wordt aangeprezen. 
Ik kon het niet laten het prachtige fornuis te tonen.

De 3 antieke quilts uit het huis zelf 
en de quilts uit het boek 
Promenade dans un Chateau Hollandais 
zijn prachtig.
Ook dit boek is in de bibliotheek van het Quiltersgilde te leen.

Zomerse groeten, Marina.

1 opmerking:

  1. hallo Marina,blij je ontmoet te hebben en fijn datje zo genoten hebt van gisterenmiddag! gr An

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...