dinsdag 23 juni 2026

Kunst in de openbare ruimte.


Ik moest vandaag een boodschap doen in een winkelcentrum, waar ik heel lang niet was geweest. En daar zag ik deze prachtige slang. Geen idee of het een soort is of fantasie. Ik weet wel, dat ie in mijn buurt niet voorkomt. Gelukkig! 


De mooie slang is deel van een grote schildering, aangebracht op de wand van de metrobaan, die een viaduct vormt over het fietspad.


In het midden een roof vogel?


En helemaal rechts een mannetjes mus geflankeerd door bloemen, die ik als petunia's herken. Maar als iemand zegt, dat ze anders heten, vind ik dat ook goed.

Ik hou' erg van dit soort kunst in de openbare ruimte. In mijn wijk zie ik het relmatig opduiken en ik word er altijd heel blij van

Groet, Marina

zondag 21 juni 2026

Textielmarkt in Warmond.

 


Vandaag was de jaarlijkse textielmarkt in Warmond. Op het pleintje voor het Oude Raadhuis en in de straatjes er om heen staan kraampjes met allerlei moois. De Lakenquilters hadden dit jaar 2 kraampjes. Een verkoopkraam met mooie lapjes, bandjes en kantjes, door ons zelf gemaakte kaarten, boeken en tijdschriften.



En een Make en Take kraam. Het was voor de lunch behoorlijk druk en naar mate het warmer werd, werd het rustiger. Wij stonden aan de schaduwkant van de straat en daar was het heel goed uit te houden. Ook omdat er regelmatig vrijwilligers van de organisatie langskwamen om ons te voorzien van koffie, thee en 's middags een fris drankje.


Aan de Make en Take tafel kon een bloem worden gemaakt. Alles met de hand natuurlijk. 


Deze mevrouw was zo enthousiast, dat ze allerlei lapjes heeft gekocht om er thuis nog meer te maken. Ze was erg blij met de nieuw aangeleerde festonsteek. 


Op het pleintje is ook een terras en daar kwam in de loop van de middag een compleet orkest de zaak verlevendigen. Heel erg gezellig.


De opbrengst van de markt wordt gebruikt voor de tentoonstelling van De Lakenquilters, in oktober van dit jaar.

Groet, Marina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...