woensdag 5 juli 2017

Marina's Quiltzomer 19.

Vanmiddag was ik te gast op Kasteel Middachten
bij de opening van de tentoonstelling Quilts op Middachten.
De quilts uit het boek 
Promenade dans un chateau Hollandais 
van Petra Prins en An Moonen, 
die voor het boek op kasteel Middachten werden gefotografeerd, 
worden er nu tentoongesteld.
Het was een mooie ontvangst met toespraken, 
een korte voordracht van An Moonen 
en een rondleiding door het kasteel langs de quilts.
Er zijn 3 antieke quilts te bewonderen, 
echt prachtig en de replica's,
 ontworpen door Petra Prins.
De quilts komen hier echt goed tot hun recht.
Beter dan in de kerk in Amersfoort, 
waar ze een poosje geleden te zien waren.
En het prachtige kasteel.
We mochten binnen niet fotograferen.
Ik had graag het immense fornuis
uit de keuken op de foto gezet.
De omgeving is prachtig.
En er is een schitterende tuin.
Om over de Oranjerie maar niet te spreken.
Volgende week ga ik er weer naar toe. 
Dan ga ik naar de lezing van An Moonen.
Ik hoop dan ook meer van de tuinen te zien.
En wie weet mogen er dan wel foto's gemaakt worden.

Zomerse groeten, Marina.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...