maandag 29 augustus 2011

Quilts en een boek.

De roze/paarse logcabin quilt is voorlopig even klaar. De bies, die ik gemaakt heb door de achterkant naar voren om te slaan, is vastgespeld. Die ga ik met de hand omzomen. Op de hoeken was het even lastig. De rand wordt met vulling en al omgeslagen en vormt zo een mooi opgevuld randje. Maar op de hoeken ontstond een enorme verdikking. Dit heb ik opgelost door precies op de hoek de vulling weg te knippen. De hoeken zijn nu mooi plat.


















Ik ga er later nog  wel een paar poezen op quilten en een paar konijnen. Ik heb een leuke afbeelding uit een tijdschrift overgetrokken en er een mal van gemaakt. Maar voorlopig moet ik mijn polsen nog wat rust geven. Vooral mijn rechter pols voelt nog erg "strak" en zolang dit gevoel niet weg is, ga ik nog maar even niet quilten.
De muzikale log cabin heeft nu een smal zwart randje en krijgt een 5 cm brede rode rand.

Ik heb een paar boeken gekocht op ebay. Het ene boek heet The Utah Sampler quilt en is van 1990. In dat jaar heeft een quiltwinkel in Salt Lake City in samenwerking met het Utah Quilters gilde een wedstrijd uitgeschreven voor deze quilt. Deelnemers moesten een quiltblok ontwerpen, dat kenmerkend was voor de staat Utah. Er zijn 40 blokken ingeleverd en 30 ervan zijn in deze quilt verwerkt. De blokken hebben namen als First Utahns, Cabin in the Valley, Wagon wheel en  Temple Square. Een blok heet Blue Spruce en dit is een heel bijzonder boomblok, dat ik nooit eerder heb gezien. Het heeft de 1e prijs in de wedstrijd gewonnen. Op een van de andere blokken is een race wagen afgebeeld. Dit blok heet Salt Flats Racer. Het verwijst naar de race wedstrijden die op de zoutvlaktes van Utah worden gehouden om te proberen snelheidsrecords te verbeteren. Dit blok heeft de 3e prijs gewonnen. Het blok valt volledig uit de toon in vergelijking met de andere, toch wel redelijk klassieke blokken, maar dit maakt de quilt des te leuker. Op de voorkant van het boek staat een kleurenfoto van de quilt en het boek zelf bevat zwart wit afbeeldingen van de afzonderlijk blokken en de werkbeschrijvingen.


Ik heb geprobeerd op internet iets over de quilt te vinden, maar dit is niet gelukt. Ik zou zo graag willen weten wat er met deze quilt gebeurd is en waar hij nu is. Ik denk dat ik maar een mailtje ga sturen aan het Utah Quilters Quild.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...