woensdag 31 augustus 2011

Log Cabin quilten

Vandaag heb ik de muzikale Log Cabin op de vulling gelijmd en dit ging van een leien dakje. Ik ben echt heel blij met deze manier van sandwichen. Ik heb dit keer geen veiligheidsspelden gebruikt.
De achterkant van de quilt was te klein uitgevallen nadat ik er een stuk afgesneden had voor de rand. Dit heb ik verholpen door er in het midden twee maal een strook in te zetten.  Het is een strook blauwe stof met koperen muziekinstrumenten en wonder boven wonder maakt het de achterkant heel mooi.
Vanavond ben ik begonnen de quilt te quilten. Het is een kleine quilt en gemakkelijk te hanteren en ik quilt alleen op rechte naden en in de ditch. Ik gebruik voor het eerst een gouden draad en ik vind het heel mooi worden. In het spoeltje zit rood garen aangezien de achterkant voornamelijk rood is. Morgen ga ik verder met het quilten van de blokjes in het midden van elk log cabin blok en een slingerpatroon in de randen.
Voor de bies moet ik een extra stukje rode stof kopen. Een andere kleur bies vind ik niet mooi bij deze quilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...