zondag 1 maart 2020

En toen was er de ezel.....!

Over het algemeen gaat het best goed.
Maar af en toe gaat het helemaal mis.
En bewijs ik wel 2 keer dat ik geen ezel ben!!
De eerste keer naai ik een hele strook 
zonder garen op het spoeltje.
Terwijl ik even daarvoor wel had gezien,
 dat het garen op was!
Dus weer de hele handel spelden; 
een spoeltje vol maken en 
vol gas de 2 stroken aan elkaar naaien.
Aangezien ik ergens halverwege de strook begonnen ben 
en dus geen start lapje hoefde te gebruiken, 
was er ook niet even een klein controle momentje.
En zo kon het gebeuren, 
dat ik niet in de gaten had, 
dat de bovendraad niet in de naald zat!

Grrr!

Dus weer de hele handel spelden;
draad opnieuw inrijgen,
en,
 nu heel rustig 
en vaak controlerend,
de 2 stroken aan elkaar genaaid.

Als deze quilt ooit uit elkaar valt, 
is dat hier en komt het 
door de vele gaatjes in de stof!!

Niet te geloven hoe stom je af en toe bezig kunt zijn.

Grr!
De eerste 5 stroken zitten aan elkaar. 
De vele naadjes vliegen alle kanten op.
Dit maakt het naaien erg lastig en 
ook het strijken kost zo veel te veel tijd.
Ik besluit om elke strook een andere kant op te strijken.
Dat maakt het aan elkaar naaien van de stroken 
echt een stuk eenvoudiger en sneller.
Ik heb ook veel minder spelden nodig.
Dit zijn de volgende 5 stroken.
Als ik voortaan probeer mijn hersens er bij te houden 
en mij iets beter te concentreren,
komt deze quilt in 2020 nog wel af!

Groet, Marina

1 opmerking:

  1. Hahaha, wij hebben er allemaal last van hoor Marina. Het wordt wel mooi en wens je verder veel succes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...