zondag 29 maart 2020

Marina's Quilt Atelier dag 9, 10 en 11.

Ja, het lijkt wel alsof ik niets doe, 
maar dat is echt niet zo!
De bies ziet er aan en wordt met de hand vastgenaaid.
Fijn met knijpertjes. 
Dan prik ik mij niet zo vaak!
En ondanks dat dit nu aan de voorkant gebeurt,
 in plaats van aan de achterkant, 
ben ik er erg tevreden over.
Ik ben niet goed in met de hand naaien, 
behalve biezen aanzetten. 
Dat gaat prima met hele kleine steekjes.
Vind ik ook wel heel leuk werk.
Waarschijnlijk een erfenis uit mijn kindertijd, 
toen ik van mijn moeder leerde zomen 
en dat veelvuldig heb gedaan.
Dit lijkt er erg op.
Het maakt de quilt zo heerlijk af!
Ik weet nu ook hoe het met de tunnel moet. 
Niet zo dus.
De tunnel rijg je aan de achterkant.
De bies zet je, zoals altijd,
 aan de voorkant vast.
Bies naar achteren slaan en op de tunnel vastzetten.
Simple comme bonjour!

Met dank aan Ineke Scheepbouwer,
Marjolein van der Eijk, 
want daar had Ineke het weer van geleerd en 
Laura Straling-Janssens.

Samen komen we er wel!

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...