donderdag 26 maart 2020

Marina's Quilt Atelier dag 7.

De quilt, die ik aan het maken ben, 
is in de afrondende fase.
De bies wordt er nu aangezet en 
ik wilde deze keer slim zijn en 
ook meteen de tunnel er aan zetten.
Dan hoef ik maar 1 kant met de hand vast te zetten 
in plaats van 2 en 
ik weet dan ook zeker dat de tunnel recht zit.
Ik hoor van iedereen, 
die dit doet, 
dat het zo handig is.
Ik heb de tunnel goed voorbereid 
met zoompjes langs 3 kanten.
Maar de enige manier, die ik kan bedenken,
is de tunnel onder de bies leggen en vastnaaien.
Maar dit kan dan alleen aan de achterkant van de quilt.
Dan de bies naar voren vouwen en met de hand vastnaaien.
Dat is dus precies andersom dan ik altijd doe.
Ik naai de bies aan de voorkant met de naaimachine,
vouw hem naar achteren en zet met de hand vast.
Maar dat kan nu niet.

Of zie ik iets over het hoofd en kan het wel anders?

Groet, Marina.


3 opmerkingen:

  1. Dat kan prima zoals je dat altijd doet, zo doe ik dat ook altijd. Bij het eerste stiksel zit de tunnel vast en bij het tegenzomen zet je bies vast op de stof van de tunnel. Gewoon proberen en je ziet het vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Dit probleem heb ik ook altijd. Dus ik zet de tunnel er maar apart aan. Ben benieuwd of je een oplossing vindt/ krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het helemaal goed bedacht Marina: tunnel vastrijgen op de achterkant en als je dan je bies op de voorkant vastnaait zit de tunnel ook vast :-) Tegenzomen van de bies doe je op de tunnel en de tunnel zet je handmatig vast op je achterkant. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...