dinsdag 31 maart 2020

Marina's Quilt Atelier dag 12

Vandaag moest ik iets totaal anders doen. 
Een horloge bandje vervangen. 
Mijn horloge bandje was versleten. 
En niet zo'n klein beetje! 
Nee, hij scheurde bijna door. 
Normaal ga ik naar de juwelier; 
kies daar een nieuw bandje uit; 
rood natuurlijk; 
met een zilverkleurige gesp. 
Soms moet de gesp vervangen worden, 
vooral als die goud kleurig is, 
want daar hou' ik niet van.

Geen idee hoe breed zo'n bandje is, 
want daar bemoei ik mij niet mee.
Dat doet de juffrouw achter de toonbank.
Dan verdwijnt ze achter een schot
en als ze even later terug komt,
 zit het nieuwe bandje er aan.
Het bedrag dat ik moet afrekenen?
Geen idee waar dat van af hangt, 
het soort leer of zo?
Maar het varieert nog al eens.

Ik had nu echt totaal geen zin om naar de winkels te gaan.
Erger nog, ik wil niet naar de winkels gaan!
Dus...... dan maar on line kijken of 
ik daar iets zou kunnen vinden.

Ik google 'horlogebandje' en floep!
 daar verschijnen rijen websites.

Ik heb de eerste genomen en daar op geklikt.
Ik kon vervolgens kiezen dames of heer.
Dames, dus.
Kleur, eh rood,
maat eh, geen idee.
Hoe moet ik daar nou achter komen?

Dat is echt heel simpel.
Het staat op de binnen kant 
van je horloge bandje.
Wist ik niet!
Het zit er in gestanst.
Dus slijt niet weg.
Super!

Ik vul de maat in en ik kan kiezen uit 3.
Ik heb de meest rode gekozen, 
gegevens ingevuld,
€16 euro betaald + verzendkosten.
Dit is volgens mij het goedkoopste leren horloge bandje,
 dat ik ooit heb gekocht en 
de volgende dag, 
viel het  op de mat!

Toen monteren.
Dat moest ik toch kunnen. 
Gaatje, dingetje, duwen, bandje er aan, klaar.
Nou, nee.

Het oude bandje er af ging goed. 
Het metalen stangetje zat er anders in dan ik dacht. 
Ik kreeg het er wel uit, 
maar niet er weer in.
Zeker niet met een nieuw horloge bandje eraan.
Ik was dom genoeg om dit alles te doen 
op een heel druk tafelkleed.
Dus toen het dingetje door de lucht vloog
 en ergens op tafel belandde, 
heeft het mij echt heel veel tijd gekost 
voor ik het terug vond.
(als ik het niet terug had gevonden, 
had ik ook dat 
bij die online horlogebandjes winkel kunnen kopen 
voor 25 cent, of zo!)

Ik heb de hele handel in het zakje gedaan 
en 2 dagen lopen nadenken 
hoe ik dit moest oplossen.

En ook dit was weer simpel.
'Horloge bandje monteren'
gegoogeld
en ik kon kiezen uit 3 you tube filmpjes.
Nadat ik een van die filmpjes had bekeken, 
heb ik het benodigde gereedschap uit de keuken la gehaald:
het aardappel schilmesje.

Toen was het  eigenlijk heel snel gepiept!
En voila: mijn horloge is weer als nieuw!!

Groet, Marina.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...