woensdag 4 augustus 2010

Het ontwerp is af!


He, he, ik begon al een beetje te wanhopen dat het me niet zou lukken iets moois te maken van al die prachtige stofjes.
De afgelopen dagen heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd, die niet het gewenste resultaat hebben gebracht.  Daarom heb ik vandaag een aantal keuzes gemaakt en mij daar aan gehouden. Ik heb alle gele lapjes buiten de quilt gelaten; ik heb gekozen om roze/rood en zeeblauw als hoofdkleuren te nemen en verder alleen maar uit te gaan van wat ik mooi of niet mooi vond. Ik heb alle roze/rode lapjes in rijtjes van 4 op de eettafel gelegd (uitgetrokken tot zijn maximale maat past het precies) en ik ben aan het werk gegaan. Ik heb niet systematisch van boven naar beneden of van links naar rechts gewerkt, maar overal tegelijk op de tafel was ik bezig. En in een paar uur was ik klaar. En ik ben er erg tevreden over.


Voor de broodnodige afstand en om alles te fotograferen waren trapjes en ladders nodig, maar nu ligt alles weer op de vloer van mijn naaikamer en kan het verdere snijwerk beginnen.
Hoe ik dit straks moet gaan naaien is nog een aardige puzzel.


Maar komt tijd, komt raad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...