woensdag 11 november 2015

Yeh! De middencirkel is klaar!


Vandaag het allerlaatste steekje gezet aan de blauwe cirkel.
Ik vond het een leuk, maar erg lastig klusje.
Met de hand werken kost mij heel veel inspanning en 
gaat vooral heel erg langzaam.
Ik vind hem erg leuk geworden en erg vrolijk.
De volgende stap is de blauwe cirkel appliqueren op de ondergrond.
en dan kan ik eindelijk aan de cirkels beginnen.


Af en toe vragen de handen om een ander klusje.


Aan deze quilt moest een tunnel genaaid worden. 
Niet mijn favoriete bezigheid! 
Maar de quilt gaat naar een tentoonstelling en 
dan heb je dit nou eenmaal nodig.
Morgen naai ik een 2e tunnel aan een andere quilt.
Die is een stuk kleiner en dus sneller klaar.
Dan hup naar de Gamma, of zo, voor een paar latten en oogjes.


Er kwam ook nog even een kussentje tussendoor. 
Dit was wel de allersnelste naaiklus ooit.
Ik heb een paar jaar geleden een quilt voor mijn moeder gemaakt. 
Daar waren blokken met genaaide stroken van over en 
die heb ik natuurlijk bewaard. 
En wie wat bewaard, die heeft wat. 
Een van de kussentjes op mijn moeders bank 
was aan een nieuw hoesje toe.


Even 3 blokken aan elkaar genaaid en 
hupsakee dichtgestikt en het kussentje is als nieuw. 
En het past bij de quilt, die altijd op de bank ligt.
Als je het kussentje omdraait, ziet het er heel anders uit!

Groet, Marina.

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...