zondag 4 maart 2012

Regiodag.

Gisteren ben ik voor het eerst naar een Regiodag van het Quiltersgilde geweest.  Ik was in  Alphen aan de Rijn. Er was een uitgebreid programma en alles was goed georganiseerd. Eerst was er een uitgebreide show and tell. Alle quilts werden in de zaal opgehangen en dat was erg leuk om te zien. Daarna was er een verhaal met quilts van Irma Eskes over scrapquilts. Ze had heel veel quilts meegenomen en haar verhaal bestond voor een deel uit het vertellen over de quilts en voor een deel uit techniek uitleg over kleur en contrast. Zij had ook een aantal antieke Amerikaanse quilts uit de collectie van mevrouw Polak meegenomen om te laten zien dat scrap quilts geen uitvinding van deze tijd is, maar juist van alle tijden is. Een aantal van deze quilts had ik vorig jaar bij Carol Cox gezien op de open dag. Ik vond het erg leuk de quilts opnieuw te zien. Na de lunch gingen we zelf aan de slag met een pakketje scraplapjes. Dit was leuk met lapjes spelen. Voor mij zijn scrapquilts niets nieuws en ik vind ze prachtig, maar voor sommige mensen was  het spelen met zomaar wat lapjes een lastige klus. Aan het einde van de middag was er nog een loterij en ik heb een knalroze pen met een quiltpatroontje erop gewonnen! Ik vond deze kennismaking met dit element van de vereniging Het Quiltersgilde erg leuk.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je ervan genoten hebt. Ik ga al jaren naar de regiodagen hier in Noord-Holland en altijd met veel plezier. Het is zo gezellig en zo leuk te zien wat anderen hebben gemaakt. De verhalen erbij zijn soms emotioneel of vrolijk maar altijd mooi te horen.
    De ene keer maak je iets dat je minder aanspreekt dan een andere keer maar dat is niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...