maandag 5 maart 2012

De Ridders van de Ronde tafel.


Het 2e blok is klaar. Het was een heel leuk blok om te maken en niet moeilijk. Maar daar had ik het ook op uitgekozen. Ik bewaar, hopelijk, het moeilijkste blok voor het laatst. Ik heb het hele blok met de machine kunnen naaien. De buitenste rand heb ik met paper piecing gedaan. Dat was een gok, want ik heb het patroon zelf moeten maken door patroondelen aan elkaar te plakken en vervolgens te fotokopieren, maar het is gelukt. Ik heb het op gewoon fotokopieerpapier genaaid, want het patroon was te groot om op het Amerikaanse papier te kopieren, dat net een slagje kleiner is. En bij het aannaaien van de buitenste rand heb ik een vergissing gemaakt. De donkerroze punten zitten niet op de juiste plek. Maar toen ik de fout eenmaal had ontdekt, wilde ik het niet uithalen. Dit zou de rand van de stof te veel beschadigd hebben. En dit ziet er verder prima uit.

En zo zien de 2 blokken naast elkaar eruit.


Het blok rechts lijkt groter dan het blok links, maar dat is gezichtsbedrog.
Het is leuk werken met totaal andere kleuren dan ik gewend ben.

1 opmerking:

  1. Oh dat ziet er mooi uit, en roze punten die op de verkeerde plek zitten, het zal wel, maar ik zie er niks mis mee. Heel knap gedaan, en hij ligt ook zo mooi plat, geen b-cup of zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...