maandag 26 maart 2012

Bouwmateriaal en een nieuw huisje.


Vanmiddag heb ik lapjes gesorteerd.  Ik krijg van verschillende mensen zakjes met restjes. Echt geweldig. Ik sorteer de lapjes op maat: kan ik er een vingerhoedje van knippen, dan gaat het lapje op een stapeltje om later tot vingerhoedje verwerkt te worden. Is het te klein daarvoor, dan wordt het lapje op kleur gesorteerd in een doosje om als bouwmateriaal voor een huisje te dienen. Als het ook daarvoor te klein is, gaat het in een plastic zakje om later aan Maria van de Moviestars te geven, die daar dan weer fantastische dingen mee maakt. De doosjes zijn inmiddels veel voller dan op de foto. Ik krijg dit echt nooit opgebruikt voor mijn huisjes.


Ik heb nu 10 gekleurde huisjes gemaakt en 4 blauw-witte. Ik zit dus op schema en loop zelfs nog iets voor op de 1 per week.


De blauw-witte huisjes krijgen een dubbele sashing om de kleuren goed uit te laten komen. En uiteindelijk wordt dit een apart quiltje.

2 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar Marina. Ik wilde mbv de huisjes ook mijn restje wat inkrimpen. Maar ik kreeg er zoveel van anderen bij dat ik straks na de huisjes meer restjes overhou dan waar ik mee begon. Maar het is wel leuk leuk want zo krijg je veel variatie in de stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...