donderdag 2 juni 2011

Te koop: Een quilt tentoonstelling.


In de vakantie heb ik een boek gekocht met de titel Quilts A window tot the past.
Het is een dun boek met foto's van quilts over de hele pagina, met een beschrijving bij elke quilt. Er staan patronen in die ik nog nooit eerder heb gezien. Vanaf pagina 21 verandert het boek van opzet. Er volgen dan 20 pagina's die elk een eigen thema hebben, zoals In the beginning, Economic changes, Block style, Settlers, Trees enz. Op elke pagina staan kleine foto's met een beschrijving erbij. De foto's hebben met het thema van de pagina te maken, maar horen verder niet bij elkaar. Het is heel apart. Ik heb nog nooit eerder zo iets gezien. Als ik de inhoudspagina van het boekje uitgebreider bekijk, blijkt het een catalogus te zijn van een tentoonstelling uit 1991 in The Museum of American Textile History  in North Andover, Massachusets. Dan begrijp ik de opbouw van het boek. Eigenlijk is het heel leuk. Als ik het boek lees, is het net alsof ik over de tentoonstelling loop. Al zijn de foto's wel erg klein.
Ik wil op mijn weblog een stukje schrijven over dit boek. Ik ben een beetje lui vandaag en ik heb geen zin om een foto te maken van het boek. En daarom zoek ik op internet een afbeelding er van. En tot mijn grote verbazing stuit ik op deze website

www.shellyquilts.com/go/quilts/quiltCollection_WindowToThePast.php

Het is de website van Shelly Zegart, een quilthistorica, die quilts onderzoekt, beoordeelt  en verkoopt.

Er staan foto's van de tentoonstelling op de website en ik kan hele pagina's uit het boek bekijken. En bovenaan de pagina staat dit geschreven:

Quilt Exhibition for Sale -
"Quilts: A Window to the Past"

Shelly is pleased and excited to be able to offer for sale for the first time an important quilt exhibition created and curated by Victoria Hoffman in 1989.

This small exhibition is a hidden gem. It has traveled in the U.S. and Japan and has been in storage since its last venue at the Hudson River Museum in New York in 2003.


Er wordt een quilt tentoonstelling te koop aangeboden! Ik vind dit zo grappig. Ik hoop echt dat het haar lukt deze tentoonstelling ergens te slijten. En mocht dat in de buurt zijn, dan heb ik alvast de catalogus.





1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...