maandag 6 juni 2011

Civil War Stars.



















Dit zijn onderdelen van de Civil War Stars quilt. De quilt is opgebouwd uit rijen. Ik ben nu met de 3e rij bezig en het gaat er ongeveer zo uitzien.



















Elke rij heeft een andere ster. Soms 5, soms 6. Ze hebben ook verschillende maten. De rij die ik nu maak is opgebouwd uit steeds dezelfde ster met telkens een andere kleurencombinatie. Erg leuk.
Ik vind het erg lastig om de sterren in de goede maat te maken. Ze worden steeds te klein. Ongeveer een kwart inch te klein. Aan het snijden ligt het niet. Ik let extra goed op bij het naaien en probeer iets minder dan een kwart inch naadtoeslag te geven, maar dat is nog niet genoeg. Ook de grote ster is weer net een kwart inch te klein. Ik overweeg nu om de stof iets groter te snijden, maar daar zit dan weer het risico aan dat alles weer te groot wordt.
Maar hij wordt wel erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...