dinsdag 14 juni 2011

Lollypop trees, vervolg.



















Tsja, dit is een rare foto. Maar zo ver ben ik nu eenmaal. Het appliqueren gaat steeds beter en het weghalen van het freezer paper voor ik het naadje helemaal sluit, bevalt mij erg goed. Maar....... er zijn wat andere problemen. De 2 bovenste stelen zijn te kort. Ik heb het freezer papier er uit gehaald voor ik ze opnaaide en daarbij waarschijnlijk de stof niet strak genoeg gelegd. Het kan ook zijn dat ik de stof bij het opstrijken op het freezer paper heb uitgerekt en dat de stelen nu hun natuurlijke maat weer hebben aangenomen. Hoe het ook zij, ze zijn te kort en ik dacht dat dit geen probleem zou zijn.
Wel nu, dat is het wel. De blaadjes die aan weerskanten moeten komen, komen te dicht bij het uiteinde van de steel en dat is niet mooi. En dus moet ik ze iets naar beneden aanbrengen. Daardoor is er geen ruimte om daar 2  cirkels te plaatsen. Dat wordt er dus maar 1. En ik worstel zowiezo met de ruimte. Daarom ben ik de bovenste bloem en bladeren gaan bevestigen. Dan kan ik daarna de blaadjes zo goed mogelijk proberen te plaatsen.
Bij een volgend blok moet ik het maar anders doen. Van boven naar beneden of zo. Ik moet er ook nog maar eens over nadenken hoe ik het krimpen van de stelen kan voorkomen.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk blog heb jij en wat maak je leuke dingen.Kwam op zoek naar vb civilwar tribute op je blog. Lijkt wel of je andere kleuren hebt, ik ben de blokken aan elkaar aan het naaien. groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...