zaterdag 4 juni 2011

Quilt tentoonstelling in kasteel Cannenburch.



















De tentoonstelling heet Quilts van Goeden Huyse: Van noodzaak tot tijdverdrijf. Het kasteel ziet er schattig uit met een groot voorplein met links en rechts bijgebouwen.
Aan de zijkant van het gebouw is een hele grote quilt opgehangen.


En in het water van de slotgracht drijft een bootje met wel heel bijzondere zeilen.


En dit is dan ook meteen alles dat ik van de tentoonstelling kan laten zien, aangezien er niet gefotografeerd mocht worden.
De quilts hangen in de kasteelzalen tussen de kasteelinrichting en dat staat best leuk. In 2 zalen hangen de quilts in de ruimte, 2 aan 2 rug aan rug vanaf het plafond. Sommige quilts heb ik al eens gezien maar de meeste niet. We lopen in de enorme drukte door de zalen en over de trappen. Het kasteel zelf is ook erg mooi. In de kelder zijn winkeltjes. Daar ontmoet ik Jeltje van 100 rozen en we praten even. Vorige zomer heb ik bij haar de masterclass met Kaffe Fasset gevolgd. Zij vertelt over de plannen voor Quilt in Public day op 18 juni.

In de tuin staan tenten waarin de andere quiltwinkels een plekje hebben gevonden. Erg leuk om quiltwinkels uit andere delen van het land te zien en sommige webwinkels. Mijn boodschap voor vandaag is een grote vierkante inch liniaal. De blokken van de Civil War Stars row quilt zijn groter dan de biassquare die ik heb en ik heb de grotere nodig om de blokken goed op maat te kunnen snijden. Ik vind bij atelier Bep een paar letterpaneeltjes van de serie la Petite Ecole en het patroon van een popje-in een-hartje.

Landelijk popje in Hart

Het was een stralende dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...