zaterdag 14 juli 2012

Vrijdag de 13e


is geen geschikte dag om met mijn naaimachine op het quiltframe te naaien. Alles ging fout. Ik heb de grootste draadknoedels, die ik ooit heb gezien, uit het gaatje van de stikplaat gepeuterd, in het blinde onder de gespannen quilt met een schaar heen en weer gezwaaid in de hoop een draadje door te knippen. De draad is heel vaak geknapt en op de display van de machine is elke mogelijk elektronische melding verschenen, die er maar in het geheugen van de machine zit. Hij meldt alleen niet dat de naald krom is. En ik heb het donkerblauwe vermoeden dat dit het geval was. Dus heb ik de naald verwisseld. En toen de draad aan het einde van mijn randje weer knapte, kapte ik er mee. Het was genoeg geweest.  Mijn geduld was hel-le-maal op.


Vandaag ga ik het opnieuw proberen. en zowaar als mijn naam Marina is, ik zal het onder de knie krijgen!

Waar ga ik op letten:
1. aan het einde van het randje er op letten dat ik niet te hard met de machine ga, 
 ten opzichte van de snelheid van het naaien 
2. goed meelopen zodat ik steeds goed voor de machine sta en niet scheef
3. bij het naar links naaien, achteruit voor de machine dus, de onderbocht mooi rond naaien, 
want daar gaat het vaak fout

1 opmerking:

  1. Moet je staande werken dan? Lijkt me erg vermoeiend. Ik bewonder je uithoudingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...