vrijdag 13 juli 2012

Van nieuwe aanwinsten en nog meer oefenen.


Webwinkel Topfournituren doet zijn naam eer aan. 
De bestelde naalden en de krijtstift waren er de toegezegde dag. 
Ik heb de krijtstift gevuld met een blauwe stift. 
Die is goed te zien op de lichtblauwe stof van de proeflap.
Ik gebruik de stift om hulplijnen te tekenen. Met de hulplijnen oefen ik in het maken van even grote vormen en blijf ik enigszins recht.


Dit is mijn eerste stipling. Nog een beetje hoekige vormen. Ik hoop ze wat ronder te krijgen.


Ik leer de machine en het werken met het frame weer een beetje beter kennen. De gashandel werkte wat stug. Ik moest erg hard knijpen. Als ik het pedaal iets verder onder het mechaniek duw, gaat het een stuk soepeler. Dus ik moet er alert op zijn dat het pedaal niet wegglijdt. Misschien moet ik het pedaal met meer klittenband vastzetten. En ik heb gemerkt dat de wagen aanloopt op de bevestiging van de steunpoot in het midden. Dit moet ik maar even met de expert in Sneek opnemen.
Ik heb er veel plezier in!

1 opmerking:

  1. Ik heb veel bewondering voor je doorzettingsvermogen !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...