maandag 23 juli 2012

De proeflap is af.


Althans, ik heb de lap voor af verklaard.
Ik ben er best over te spreken. 
Ik heb gisteren en vandaag prettig gequilt. 
Dit keer een rand bloemen geprobeerd. 
Met wisselend succes moet ik zeggen, maar dit komt door de keuze van het patroon. 
Sommige bloemen zijn gewoon heel moeilijk. 




Ik moet op zoek naar bloemenpatronen, die echt doorlopen. 
Daar heb ik er al wel een van gevonden, maar niet meer geprobeerd. 
Toen had ik al besloten te stoppen.

De op een na laatste rand wilde ik slingers maken. 
Dit ging heel erg goed, tot het spoeltje leeg raakte.
Toen was de machine weer helemaal van slag en kon ik er niets meer mee.


Ik heb de machine een tijd uitgehad, maar toen dit niet hielp, 
heb ik na een paar nieuwe pogingen besloten te stoppen. 
Er is nog een stuk over, waar ik nog een rand had kunnen quilten, 
maar het was ineens helemaal over. 
Ik had er genoeg van.

Ik heb de quilt van het frame gehaald. 
Dit ging heel eenvoudig.


En toen kon ik al zien hoe het geworden is. 
Het is zo leuk om al die patroontjes te zien. 
Natuurlijk zal ik een quilt nooit zo intensief quilten, maar dit ziet er erg grappig uit.
Zoals ik al eerder schreef, ben ik over de achterkant niet echt te spreken. 
De draad ligt veel te veel op de stof en de bovendraad trekt erdoor heen. 
Toch weer een spanningsprobleem. 
Ik heb vandaag met dunner draad gequilt en dat ziet er beter uit. 
Er is dus hoop.


Ik vind mijn proeflap erg mooi. 
Met dien verstande dat het een proeflap is en het best bekeken kan worden op 2 meter afstand. Absoluut niet geschikt voor nabije inspektie.
Ik ga er beslist nog een maken, want ik durf echt nog niet aan een quilt te beginnen.

Maar eerst ga ik een paar dagen gewoon naaien. Daar heb ik nu echt zin in.


De machine is nu ook van het frame af. 
Dat is vrij simpel te doen. 
Ik heb het frame zoveel mogelijk tegen de muur geschoven en 
nu heb ik weer een beetje meer ruimte. 
Ik kan zelfs de tafel een beetje schuin zetten en een klep van de tafel omhoog doen. 
De machine is weer "omgebouwd" en startklaar om morgen weer "gewoon" te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...