zondag 19 juni 2011

Toch nog een ster vandaag.



















Ik ben toch maar doorgegaan met de volgende ster.





















Het snijden ging heel vlot en na het eten kon ik direct met het naaien beginnen. Ik heb dit keer alle puntjes laten zitten en raakte daardoor toch weer in de war. Maar na het uithalen van het eerste naadje en het opnieuw en beter spelden van alle stukjes achter elkaar door, ging het van een leien dakje.



Dit keer heb ik er aan gedacht naar de instruktie te kijken hoe de stukjes aan elkaar genaaid moeten worden en kwam ik niet in de problemen bij de inzetstukjes aan de zijkant.

































Ik heb steeds spelden in de puntjes gezet als richtsnoer voor het naaien.
Ik heb vooraf ook nog even in het Handboek Quilten van Katherine Guerrier gekeken. Dit doe ik wel vaker als ik iets heel lastig vind of vreselijk in de problemen ben gekomen. Zou ik voortaan toch maar beter vooraf moeten doen als ik iets ga doen dat ik nog nooit eerder heb gedaan!
Zo zien beide sterren er nu uit. En de maat klopt ook: 8,5 inch.
Pff, maar dat is meer geluk dan wijsheid.



















En alles ligt alweer klaar voor de volgende ster.



















Veel geleerd vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...