vrijdag 17 juni 2011

Het laatste blokje van de 3e rij van de Civil Wars Stars.



















De stofjes zijn weer fantastisch. De blauw/witte strikjes heb ik al eerder gebruikt. Het bruine stofje en het bloempje heb ik ook in andere kleuren in deze quilt gebruikt. Het is elke keer een feest van herkenning als ik het stofje in een andere kleur tegenkom.
Deze ster is iets minder goed gelukt dan de anderen. Er zit een rare plooi in. Misschien krijg ik die weg als ik met de grote strijkbout er over heen ga.
Tussen de sterren komen sachings. Maar die ga ik er pas later tussen naaien, als ik de blokjes van alle rijen heb gemaakt en de maten weet. Deze sterren hebben wel een goede maat. Nu eens zien hoe de andere  blokjes uitpakken.
De volgende rij sterren moet ik met templates maken. Het is mij nog niet duidelijk waarom dat is. Ik zie er tegenop. Dat zal wel door gebrek aan ervaring zijn met deze techniek. Weer een nieuw avontuur dus.
Toen ik de naam van mijn blog bedacht, had ik niet echt voor ogen hoeveel avontuur quilten is. En ik leer nog elke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...