dinsdag 8 augustus 2017

Marina's Quiltzomer 39.


Op mijn to do lijstje stond al een poosje,
dat ik mijn quiltkamer moest opruimen.
Een paar planken waren een rommeltje,
mijn tafel was volgegroeid en
hier en daar lagen wat lapjes, van projecten,
die klaar zijn en opgeruimd moesten worden.
 Ook waren er wat nieuwe aankopen,
die nog een plekje moesten krijgen.

Niets radicaals of rigoureus, dus. 
Ik ben rustig aan begonnen.
Een plankje hier, een bakje daar.
Alles ging naar wens.
Tot op een gegeven moment
het systeem het begeeft

en je geen kant meer uit kan,
zonder toch een en ander om te gooien.
En jawel, complete chaos.

De HEMA bracht enige uitkomst
met 7 nieuwe bakken
en het reorganiseren kon beginnen.
Nu, een week later is het klaar.
Niets, maar dan ook niets staat op de zelfde plaats.
Alle lapjes zijn opnieuw gesorteerd;
sommigen verhuisd naar kleinere bakjes;
sommigen juist naar grotere bakken.

Er is zelfs een oude schoenendoos
ingericht met lelijke lapjes.
Dit zijn lapjes, die ik echt nergens voor ga gebruiken,
te groot zijn om weg te gooien
en niet meer tussen de andere lapjes mogen.
Elke doos, bak of bakje heeft een label gekregen en
aangezien ik nu absoluut niet meer weet waar iets is,
ga ik per kast nog een lijst maken van wat er te vinden is.
Anders zoek ik mij een bult.
En daar hou ik niet van.

He, he, klus geklaard.
En nu weer naaien, heerlijk!

Zomerse groeten, Marina.

8 opmerkingen:

  1. Dat zou ik ook eens moeten. Heerlijk zo'n opgeruimde kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Dat moet hier ook! Lijkt mij heerlijk......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga er ook weer mee beginnen, orde in de chaos scheppen. Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marina, de in jouw ogen lelijke lapjes kun je natuurlijk altijd doneren aan de DROOMDEKENTJES van D Regenboogboom. Groet R

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Well done Marina,your sewing room looks fantastic xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door dit blogje was ik zo gemotiveerd dat ik mijn quiltkamer grondig heb aangepakt. Geschilderd, opnieuw ingedeeld, en geordend en opgeruimd! En wat is dat fijn nu het zo goed als klaar is. Dank je wel voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...