donderdag 24 augustus 2017

Corvee!

Mijn Aboriginals quilt mag onverwacht op de 
Algemene Tentoonstelling in Alkmaar hangen. 
Dat is heel erg leuk!
Maar........ dan moet er wel een tunnel aan zitten 
om een lat doorheen te doen om de 
quilt te kunnen ophangen!
 
Gelukkig heb ik nog een stukje stof van de achterkant over. 
Een tunnel van dezelfde stof valt minder op 
en dan heb ik er minder bezwaar tegen.
Ik heb iets tegen tunnels.
Ik maak ze nooit aan mijn quilts.
Behalve als ze moeten hangen!
Dit wordt een enkelvoudige tunnel. 
De stof is gewoonweg te smal voor een dubbele.
Eerst maar eens overal zoompjes aan maken.
Een dubbele tunnel is veel minder werk!
Twee zoompjes en een naadje.
Nu moet ik 4 zoompjes maken!
En dan moet alles er met de hand op genaaid worden!
Aha, daar komt de aap uit de mouw.
Dat vind ik dus een vervelend klusje.
Gewoonweg corvee!
De tunnel zit er op. 
Een beetje scheef, 
maar een kniesoor, 
die daar op let.
En nu op naar de Praxis
voor een nieuwe lat!

Zomerse groeten, Marina.

1 opmerking:

  1. Niet alle klusjes zijn leuk maar wat telt is het resultaat en daar gaat het om. Kusjes.Lucia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...