vrijdag 2 mei 2014

Yes, het is gelukt!


Hij zit er op. 
De eerste bloem is natuurlijk de aller moeilijkste.
En niet eens omdat hij allemaal mooie puntjes heeft.
Het is gewoon spannend om een nieuwe techniek toe te passen.
Ik had nog nooit needle turn gedaan.
Ik was het ook niet van plan. 
Het zag er veel te moeilijk uit, als ik het anderen zag doen. 
Niks voor mij. 
Maar ja, dan komt er zo'n quilt langs 
en dan moet je wel.
Het 2e deel, links, ging gemakkelijker dan rechts. 
Ik had daar meer stof, een millimetertje meer of zo,
en ik had de stof daar met minder inkepingen geknipt.
De tandenstoker truuk, 
die ik van Cathelijn geleerd heb, 
is trouwens onmisbaar!
Ik ben wel met de anti-rafel lijm langs de bochten gegaan. 
Voor alle zekerheid.
Nu ben ik aan de 2e bloem begonnen. 
Die is een stuk gemakkelijker, want die is bijna helemaal rond.
Maar......,  ik mag niet overmoedig worden!

Marina.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...