woensdag 7 mei 2014

Koetje Boe!


In ons Hollandse koeienland zie je weinig koeien op quilts.
Op de tentoonstelling in Veldhoven hing een wand vol!


Heel veel woordspelingen met het woord cow maken de quilts hilarisch.


Tenminste, dat vind ik.


Om mij heen was er veel minder begrip.


Maar ik heb lopen schateren van plezier.


Het is een patroon uit een boek, dat bij een cursus is gebruikt.


De ontwerpster/lesgeefster heeft haar cursisten gevraagd foto's van de quilts op te sturen.


Hoe deze tentoonstelling is ontstaan, weet ik niet.


Ik vind deze een van de leukste.


Ik kan maar niet beslissen wat ik leuker vind: de quilts of de woordgrapjes.


Hollandse invloed?



Of Mexicaanse?




Luguber?

Nee, hoor.
In Mexico en in de zuidelijke Amerikaanse staten wordt op 1 november allerzielen gevierd. 
Dan worden de voorouders herdacht. 
Er worden veel skeletten en schedels gemaakt en versierd. 
Het is een volksfeest met veel humor. 
Er zijn zelfs taartjes en snoepjes in de vorm van skelet en schedel.




Tot slot een vrolijke psychedelische bloemetjes koe.
Enig, toch?


Marina.

1 opmerking:

  1. Hallo Marina,
    Als "boerendochter" heb ik ook lopen schateren bij al die koeien.
    Leuk om ze nu op jouw blog nog eens te kunnen bekijken.
    Lieve groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...