woensdag 1 augustus 2012

Als je vakantie hebt, heb je alle tijd...

Gevelsteen op de Oude Zijds Achterburgwal (het zakhorloges, die uit een zakje vallen).

om heerlijk door je eigen stad te wandelen. 
En wat is Amsterdam toch mooi. Zeker op zo'n zonnige dag als vandaag.



Een duwboot duwt een schip over de Amstel, waar de brug open gaat om het vrachtje door te laten.
Plotseling zit er een geel geveltje tussen.
Brug over de Amstel bij De Hermitage.


We zijn naar de tentoonstelling over het Impressionisme geweest in De Hermitage. Een hele mooie tentoonstelling in een prachtig gebouw. Dit kind, een jongetje, vond ik erg mooi en heb ik gefotografeerd, waarna ik er op gewezen werd, dat dit niet mocht.

Hoekje in een tuin  in Montgeron van Claude Monnet.
Dit vond ik een van de mooiste schilderijen 
(niet zelf gefotografeerd, maar gekopieerd van de mailnieuwsbrief)
Ik had een recordertje met informatie gehuurd en dat was heel fijn. Dan krijg je veel informatie over wat je ziet en hoe het schilderij zich verhoudt tot de stroming waar het over gaat. En over de kunstenaars. Kost maar 4 euro.


Wat een prachtig huis.



En zomaar een grote verrassing. Op de Nieuwezijds Kolk ( Ik was even bij Birdblocks geweest voor een boodschap en we waren onderweg naar het Centraal Station) kwamen we dit huisje tegen. Ik had het nog nooit gezien. Het is het Korenmeters huisje en dateert uit 1620. Het staat op een soort pleintje en de straat loopt er aan weerskanten langs. Het heeft hele mooie luiken. Ik ben dol op dit soort luiken.



En ook dit is Amsterdam.
Onderweg naar huis kwamen we dit konijntje tegen dat lekker gras aan het eten was.
Hij was zo tam, dat we heel dichtbij mochten komen. 
Te tam eigenlijk, maar ja, wat heeft hij nou te vrezen?

En kijk nou eens, het wondertje in mijn vijver.



De zwanenbloem staat in bloei zomaar in een Amsterdamse  achtertuin!
Dit is pas zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...