dinsdag 3 april 2012

Hoe een rokje een lapje werd.


Ik verzamel spijkerbroeken om er ooit een quilt mee te maken. Ik verzamel ook stofjes met ruitjes om er een quilt van te maken en ik weet ook welke quilt dat gaat worden. Ik krijg lapjes met ruitjes van quiltvriendinnen. Overhemden hebben prachtige ruitjes en streepjes, dus daar heb ik ook mijn oog op laten vallen. Er ligt er eentje van mijn man om gesloopt te worden. Maar ook mijn eigen kast levert iets op. Bij het opruimen van kleding, die ik nooit meer draag, kwam ik een prachtig gekleurde katoenen rok tegen en toen ik in de linnen kast een hoeslaken tegen kwam van een prima bijpassende kleur, ontstond er spontaan een quilt in mijn hoofd. Ik heb 2 van deze hoeslakens (ze passen niet om onze nieuwe matrassen), dus een achterkant heb ik ook al. En vervolgens kwam een collega met een prachtig batik overhemd aan en vroeg of ik daar belangstelling voor had. Het was nooit gedragen. Dit was een aardig stapeltje en van de week ging de schaar er in. De schaar ging ook ergens anders in, nl in mijn vinger en dat was minder geslaagd. Ik heb 2 avonden geknipt en getornd, vooral getornd  en nu heb ik een keurig stapeltje stofjes. Even de strijkbout er over en ik kan ze zo gebruiken. En lekker goedkoop!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...