dinsdag 28 februari 2012

Quiltvirus doorgegeven.


Mijn vriendin is besmet en niet zo'n beetje ook. Ze heeft mij zo vaak geholpen met mijn quilts en ze vindt ze altijd zo mooi. Nu wil ze er zelf een maken. Ze heeft een quiltpatroon besteld en zondagmiddag ging ze er mee aan de slag. Zij is een ervaren naaister, dus ik hoef haar echt niet veel te vertellen. Maar er komt toch wel wat nieuwe techniek bij kijken. Het snijden met een rolmes is even wennen. Vooral het stilhouden van de liniaal en hoe hard moet je drukken als je snijdt. En o heden, het mes is er niet helemaal doorheen gegaan en ik heb de liniaal al weg geschoven. 
Ik kijk vanaf de andere kant van de tafel toe en geef af en toe een aanwijzing. Ik vind het spannend. Zie ik hier een nieuwe hobby geboren worden?

Ik moet 's middags naar een verjaardag en zij gaat weer naar huis. Ze neemt de snijmat, het rolmes en de linialen mee om thuis verder te werken. De volgende dag krijg ik een mailtje van haar:
Ik heb er echt plezier in, geen tijd om op of om te kijken.

Haar volgende berichtje luidt zo:
Ik heb net een fabriekje, boven strijken, keuken snijden, kamer naaien en de quilt ligt op de grond. Oftewel een gezellige bende.

Straks ga ik naar haar toe. Ik ben heel nieuwsgierig naar de quilt, maar eigenlijk ben ik het meest nieuwsgierig om te ontdekken of de besmetting van blijvende aard is.

3 opmerkingen:

  1. Dit is het leukste virus om door te geven en het enige virus waar je vriendin blij van wordt, super leuk. Laat je haar vorderingen af en toe zien? ik ben benieuwd.
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, da's een ijverig studentje! Heerlijk om te lezen...nu ook nog bloggen misschien om ons de resultaten te showen... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan haast niet anders, dan blijvend zijn. Als je werkt aan een quilt dan komen er immers zoveel andere mogelijkheden boven die je ook nog een keer wilt uitproberen.....
    En haar ervaring maakt dat het niet al te veel moeite kost, dus dat vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...