dinsdag 7 februari 2012

Mooie quilts.

















Zaterdag ben ik naar de quilt tentoonstelling in Vijfhuizen geweest. Het was er niet druk. Er waren ongeveer 5 verschillende tentoonstellingen en heel veel winkels. Ik heb prachtige quilts gezien en prettig kunnen winkelen. Bij het binnenkomen trof ik bijna de hele Beverwijkse Bee. Het was heel gezellig hen allemaal even te zien.
Zondag ben ik weer naar Vijfhuizen geweest. Ik had mij, voor het eerst, opgegeven om te Angelen. Dat wil zeggen dat je met een naambordje op en een witte handschoen aan 3 kwartier op een tentoonstelling rondloopt en op verzoek achterkanten van quilts laat zien. En onderwijl let je er op dat niemand aan de quilts komt. En na 3 kwartier loopt je naar de volgende tentoonstelling en los je daar iemand af en na de volgende 3 kwartier weer. Ik heb weinig quilts omgedraaid, want er waren weinig mensen. En ik heb zeker 5 mensen gevraagd niet aan de quilts tekomen. Dit vond ik vrij veel. Drie dames verontschuldigden zich direct. Een mevrouw ging omstandig uitleggen hoe het kwam dat ze per ongeluk de quilt had aangeraakt en nadat ze was doorgelopen, kwam ze nog even terug gelopen om te zeggen, dat ze het anders nooit deed. En 1 mevrouw zei met een stalen gezicht, dat ze de quilt niet had aangeraakt, terwijl ik toch heel goed had gezien dat ze dit wel had gedaan en de quilt ook nog eens behoorlijk bewoog onder haar aanraking. Voor dit soort situaties heb ik altijd een hele grote stralende glimlach, die ik vrij lang vol kan houden. En verder vond ik het Angelen best leuk. Ik heb heel leuk gepraat met Marijke Snijders, die prachtige quilts maakt. En met Wietske Kluck. Haar hedendaagse quilts zijn heel bijzonder van vormgeving.

FLOW #1

Ook de tentoonstelling van De-Uitdaging was leuk. Er hingen prachtige dingen. En de tentoonstelling is vooral leuk omdat er werk van Mia hangt, die ik ken van de Moviestars.
Mieke en Hilly bemensten de stand van het Quiltersgilde, zodat ook deze middag volop bekende gezichten had.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...