zondag 3 april 2011

Lollypop Trees.




Mijn eerste blok van de Lollypop tree. Het blok is ongeveer 50 bij 50 en dat is een prettige maat om mee te werken. Het blijkt weer dat het ontwerpen niet mijn sterkste kant is. Ik heb er veel tijd voor nodig. Ik twijfel lang over de stof die ik zal kiezen en dan ben ik weer lang bezig met het zoeken van het goede stukje voor de applicatie. Het is echt vreselijk en ik erger mij aan mijzelf. Ik vind dat ik hier echt daadkrachtiger in moet worden en een beetje meer moet durven experimenteren. Wat maakt het uit als iets niet meteen goed gekozen is! De gele-paarse bloemen in de hoeken bijvoorbeeld, ik weet niet zeker of ze in dit blok zullen blijven.
Overigens zijn de verhoudingen hier erg zoek, want de stofjes zijn alleen uitgeknipt en nog niet om het freezer paper heen genaaid, zodat de juiste vormen nog niet zichtbaar zijn. De plastic cirkels zijn van Perfect Circles en ze zijn echt heel erg handig in gebruik.
Als de vormen opgenaaid zijn, maak ik aan de achterkant een snee in de stof om het papier er uit te halen. Maar bij de smalle bruine stelen haal ik het papier er waarschijnlijk voor het opnaaien uit.
Ik vind het wel erg leuk om te doen.

1 opmerking:

  1. Hoi Marina,
    Nou zag ik dit blok vanmorgen in het echt, het ziet er geweldig leuk uit. De kleuren maken het heel vrolijk.
    gr. mia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...