donderdag 21 april 2011

110 kilometer verderop: de zieligste quiltwinkel ooit gezien.

In Kanab, Utah, was ooit een klein gezellig quiltwinkeltje. Dat weet ik, want ik heb 2 jaar geleden het leuke huisje gezien waar het in gevestigd is geweest. Maar het was er toen al niet meer. En ik was erg teleurgesteld. Een mens verheugt zich toch op een nieuwe quiltwinkel, nietwaar? Teruglopend naar het hotel waar ik logeerde, ben ik de tourist information ingelopen om op de gok te vragen of zij wisten of er een quiltwinkel in de buurt was. En de dochter van de vrouw achter de balie wist te vertellen dat bij ACE hardware, een soort Praxis, ergens achterin quiltstoffen te koop waren. Opgewekt liep ik de weg terug en vond ACE Hardware. Buiten stond een bord met de mededeling dat er quiltsstoffen te koop waren. En dat was maar goed ook, want anders was ik echt niet naar binnen gegaan om te het te vragen. Ik vond de combinatie van schroevendraaiers, tuingereedschap en quilts een beetje onwaarschijnlijk. Maar in dit land moet je je nergens over verbazen. Ik vond inderdaad de quiltafdeling. Volkomen verlaten stonden daar stoffen in de rekken en hing er hier en daar een voorbeeld quiltje. Maar niemand die mij kon helpen. Wel een bordje dat ik stof kon laten afsnijden bij de kassa. Zo gezegd. zo gedaan. Ik heb er 2 stofjes uitgekozen (ik kon het niet laten) en ben er mee naar de kassa gegaan. Aan de mevrouw achter de kassa vroeg ik om 2 fatquarters. Maar daar had ze nog nooit van gehoord. Dus zij bellen met de quiltmevrouw, die eigenaar is van de quiltspullen en het hoekje van de winkel huurt om haar spullen aan de man/de vrouw te brengen. En die nam natuurlijk niet op. Ik heb maar niet geprobeerd uit te leggen wat een fat quarter is en hoe je die moet snijden. Ik denk dat ze mij niet zou hebben geloofd. De mevrouw sneed een kwart yard voor mij af en met de 2 langwerpige stukken stof ging ik terug naar mijn hotel.

Nu, 2 jaar later,  is ACE hardware er nog steeds.


En ook het trieste quilthoekje.


Groet,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...