zondag 30 mei 2010

Hallo Carina,

Ik kan niet persoonlijk reageren, aangezien ik je e mail adres niet heb. Daarom doe ik het maar zo.
Wat een mooie reis heb je voor de boeg. De west kust, en het westen in het algemeen, is heel erg mooi.
Als je onderweg quiltwinkels wilt bezoeken, kom je met een goede voorbereiding een heel eind.
Voorwaarde is dat je vooraf de route weet, die jullie gaan reizen of op zijn minst de gebieden waar jullie naar toe gaan. Vervolgens kun je via google de winkels gaan zoeken. Je tikt bijvoorbeeld "quilt shops San Francisco" in en dan krijg je een hele pagina met quiltwinkels in die buurt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLR_nl&&sa=X&ei=pAwMTKipOYyMOKbDyRE&ved=0CCIQBSgA&q=quilt+shops+san+Francisco&spell=1

Een andere mogelijkheid is: quiltguilds California, quilting in California (of de staat waar je naar toe gaat), of quiltstores in California. Ik bekijk de sites van de winkel die mij leuk lijken en uiteindelijk kies ik er een aantal uit die op de route liggen of er heel dicht bij. Bijna elke winkel heeft wel een route beschrijving op de site staan en in elk geval het adres. Ik print die pagina en neem het mee op vakantie. Dat is echt heel erg handig. Je kunt het ook gebruiken om de weg te vragen aan een "local". Let vooral op de openingstijden, want stel je voor dat je voor een dichte deur komt te staan!
Als je een leuke winkel hebt gevonden, kan die je ook weer naar andere winkels leiden. Soms staat er op de site een shophop aangekondigd. Dan zie je een lijst met samenwerkende winkels in de zelfde omgeving en soms ontdek je dan een winkel precies op een plek waar je naar toe gaat.

Je kunt ook ter plekke informeren. De meeste staten en sommige plaatsen hebben een bezoekerscentrum of een welkomst centrum. Daar kun je ook informeren of er een quiltwinkel in de buurt is. Soms staan er informatieborden als je een plaats binnen komt. Daar kun je ook op letten of er een quiltwinkel wordt genoemd. Maar ik vind dit allemaal te onzeker en bereid mij graag vooraf goed voor.

Bij de voorbereiding hoort ook het bewerken van het reisgezelschap! De vakantie moet leuk zijn voor iedereen en ik neem aan dat de gezinsleden kunnen zeggen wat ze willen zien en wat ze willen doen. Ik zou in elk geval vooraf melden dat je onderweg een paar quiltwinkels wilt bezoeken en er dan ook voor zorgen dat ze worden opgenomen in de planning, zodat je ook even de tijd hebt om rond te kijken.

Ik neem altijd meer adressen mee dan ik daadwerkelijk wil zien. Er kan altijd iets gebeuren waardoor een winkel niet bezocht kan worden en dan heb ik nog een paar andere winkels "in reserve". Stel dat je ergens op zondag aankomt of dat de reis langer heeft geduurd en de winkel is al dicht. Of dat je de winkel niet kunt vinden of de winkel ligt echt heel erg uit de route.

Tot slot nog een tip. Ik heb geen idee waar je naar toe gaat, maar mocht je in Santa Fe komen dan is het Museum of International Folkart een echte aanrader, voor alle leeftijden en voor hem en voor haar.
http://www.internationalfolkart.org/

Ik hoop dat deze suggesties je helpen. Ik wens je een hele fijne reis. Ik zou het leuk vinden nog eens iets van je te horen.

.Hartelijke groet, Marina.

PS Ik kwam deze site nog tegen http://www.quiltvisionusa.com/QuiltShopMapsOnline.html

Je vindt hier een overzicht van quiltwinkels per staat. Als je op de staat klikt, krijg je een kaart te zien met de quiltwinkels aangegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...