zondag 30 december 2018

De laatste steekjes van het jaar....!

zijn voor de rups!
De enige echte!
De allerleukste!
De hongerigste rups ter wereld:
Rupsje nooit genoeg.

Ik heb de stof al jaren in huis. 
Lang voordat de rups weer regelmatig haar intrede in ons huis deed.

En nu vond ik dat het tijd was.
Ik heb even overwogen het panel in 3 delen te knippen
en een andere lay out te maken.
Maar ik kon geen manier verzinnen waarop de 3 delen
tot 1 leuk geheel te maken waren.

Dus is het een panel met randen geworden.
De rand gekleurde rechthoekjes was eerst een rand gekleurde vierkanten. 
Maar de quilt werd te groot naar mijn zin. 
Dus werd de rand door midden gekliefd 
en ook de rand met worst, taart, lollie, kaas en augurk 
heeft een stukje ingeleverd. 
Als ik een en ander vooraf beter overdacht had, 
was ook de rand met fruit iets smaller geworden. 
Maar het is goed zo.
De achterkant wordt gemaakt van de gekleurde balletjes stof.
Ik denk er over  de quilt morgen nog op het long arm frame te zetten.
Dan kan ik de 1e dag van het nieuwe jaar gebruiken om 
de rups te quilten!

Deze heeft echt lang op mijn to-do lijstje gestaan en is nu gedaan!
Leuk!

Fijne avond!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Soms is het leuk om eens in je kast te duiken en dan ineens weten wat het oplevert, een vrolijke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je rupsjes. Maar ook een gezellige jaarwisseling en morgen in het nieuwe jaar gezond weer op..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...