dinsdag 11 december 2018

Santa's workshop!

Een van Santa's workshops is tegenwoordig gevestigd 
in een verpleeghuis in Amstelveen.
Er wordt daar al een jaar lang hard gewerkt. 
Er worden dassen gebreid. 
En wel door 1 persoon, mijn moeder.
De mop is dat mijn moeder al een aantal jaren niet meer breide, 
aangezien haar vingers niet meer mee wilden doen met dat kunstje.
Nadat zij vorig jaar december naar het verpleeghuis verhuisde, 
vond zij in een kast op de afdeling een half afgemaakt breiwerk 
en besloot dit op te pakken en af te maken.
Sindsdien breit zij dagen achtereen. 
Tenminste, als ze niet aan een van de 
activiteiten van het huis mee doet.
Want mijn moeder houdt niet van stilzitten en niets doen.
Haar breiplezier is ook andere mensen opgevallen. 
Op een dag kreeg zij, via een restaurant medewerker, 
een tas vol met knotten wol, 
aangeboden door een buurtbewoonster, 
die mijn moeder, zittend in de zon, in de tuin had zien breien.
En recentelijk stond er voor haar deur weer een tas met allerlei wol!

De wol wordt omgezet in dassen. 
Kort, lang, breed, smal, 
afhankelijk van hoeveel wol er van een bepaalde kleur is 
en hoeveel steken mijn moeder op dat ene bepaalde moment wil opzetten!
Het zijn minstens 20 dassen!
Zelfs eentje voor een pop!
Gisteren heb ik mijn moeder en haar dassen opgehaald en 
zijn heel veel dassen onder een natte lap geperst 
om die vervelende kringel uit de rand te krijgen.
Daarna mooi in een kerstpapiertje verpakt.
Er is ook administratie te doen.
Gewoonlijk schrijft de kerstman op het pakje 
de naam voor wie het bestemd is.
Maar dat weet deze kerstvrouw nog niet.
Op het papiertje staat de kleur van de das, 
zodat ze straks de goede kleur kan kiezen, 
als zij een das geeft aan een 
van de medewerksters van het huis.

Toch handig, al die filialen van de kerstman!

Groet, Marina.

3 opmerkingen:

  1. Wat geweldig een tweede carrière voor je moeder, ook al denk je dat er iets niet meer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi idee zeg. Je moeder lekker bezig en andere er veel plezier van nu............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...