woensdag 30 januari 2019

Januari vol afwisseling.

Rupsje Nooit Genoeg is helemaal af. 
Inclusief label en al.

Het quilten ervan ging supergoed en was heel gemakkelijk.
Ook al was de achterkant net aan precies groot genoeg.
Dat was bij het opspannen wel oppassen, 
maar bij het quilten geen enkel probleem.
Ik vind het nog altijd een feestje 
om de Handi Quilter te gebruiken.
Er is veel te zien op deze quilt.
Vera vindt hem ook erg leuk.
Ze had een bakje met memory kaartjes 
en legde ze op overeenkomstige plaatjes op de quilt.
De rechterarm, die gebroken was, 
deed toen nog niet erg mee.
Maar nu is de arm weer helemaal ok!
Aan het begin van de maand heb ik nog een paar blokjes
voor de Moderne Lancaster quilt gemaakt.
Soms gebruik ik stofjes om een effect te bereiken.
Soms maak ik het blok precies volgens het patroon.
De middelste baan is met paper peicing gemaakt.
Binnenkort moet ik over een kleur voor de sashings gaan nadenken!
Er moest ook een blokje worden gemaakt 
voor het groepsquiltje van de Movie Stars 
voor de tentoonstelling van miniatuur quilts in april.
Alle kleuren zijn verdeeld over de groep. 
Ik heb paars!
Ik ben benieuwd naar de andere blokjes.
Vervolgens moest er een miniquilt gemaakt worden 
voor mijn swap partner voor het mqg mini swap.
Erg leuk om je aan te melden, 
maar ik wist echt niet wat ik voor haar moest maken.
Ze houdt van geometrische vormen en van herfstkleuren.
Totaal niet mijn kleuren en dat vond ik best lastig.
Eenmaal bedacht wat ik ging maken, lukte het beter.
Uitgangspunt is een onregelmatige vijfhoek en 
daaromheen stroken van verschillende breedte. 
De blokken bleven een 5-hoek en 
moesten toen tot een vierkant worden gemaakt.
Dat was nog best een geknutsel.
Het zijn 4 blokken geworden, 
die allemaal anders in het vierkant staan.
Ik heb het quiltje op mijn gewone naaimachine gequilt 
met diagonale lijnen op regelmatige afstanden van elkaar.
De afstandhouder maakt dit erg gemakkelijk.
Voor de bies heb ik een lange strook gemaakt van restjes van de stof.
De achterkant is ook wel leuk geworden. 
Het zijn de effen stoffen uit de layer cake, die ik gebruikt heb.
Ik heb best nog veel over. 
Ik snijd er charm lapjes van van 5".
Die stuur ik mee met de quilt.
En nu maar hopen, dat Christine uit Californie de quilt leuk vindt.

Groet, Marina.

4 opmerkingen:

  1. Dat was een maand met een hoge AFFO- gehalte!?
    Rupsje Nooit Genoeg is mijn favoriet. En iets maken met "niet-je-kleur"-stofjes een flinke uitdaging.
    Succes met je planning voor februari!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je actief geweest. Je Rupsjequilt is enig. Had Vera haar arm gebroken? Wat vervelend. Maar wat is het toch grappig dat ze zelf een eugen spelletje bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik ben zwaar onder de indruk van de hoeveelheid en de kwaliteit van je creaties! Wat ontzettend mooi...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rupsje nooit genoeg, blokjes voor een swap en natuurlijk het blokje voor de Movie Stars je bent weer hartstikke druk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...