zondag 20 oktober 2013

Voorkeur voor kleur.


Vrijdag was ik op de OEQC tentoonstelling in Veldhoven.
Ik heb echt een voorkeur voor geometrische vormen en vrolijke heldere kleuren.


Ik heb enorm genoten van de vele kleurige quilts, die er hingen.  


Een vrolijke knipoog naar de moderniteiten. 
Deze quiltster houdt helemaal niet van smartphones. 
Ze maakt er veel werk van om dat te laten weten.
Smaken verschillen.
Veel dames gezien met iPads in hun handen!


Inspiratie gekregen van de Franse kunstenaar Auguste Herbin.



Geinspireerd door graffti op een muur in een Berlijnse wijk.


Het Joodse museum en het Holocaust memorial in Berlijn.


De quilts hingen vrij in de ruimte. 
Dat was heel bijzonder. 
Daardoor kun je ook de achterkanten van de quilts zien 
en dat is erg leuk.
De looppaden waren erg breed en de zichtlijnen erg lang.
Je had goed zicht op de quilts.
Maar wat een donkere hal. 
Er was helemaal geen daglicht.
Dat vond ik wel een beetje somber.


Ik heb lang bij deze quilts gekeken. 
Ze zijn van Bella Kaplan uit Israel.
Ik vind ze erg mooi.



Variatie op een log cabin.


Het Quiltersgilde exposeerde de eigen verzameling quilts. 
Leuk om die eens allemaal te zien.
Op de achtergrond is nog net de grote antieke quilt te zien.


En tot slot een verzameling miniatuur quilts.
Er waren op de tentoonstelling verschillende van deze verzameling miniaturen te vinden.

Er waren ook hele mooie traditionele quilts. 
Onder andere van Jeannet Hazelbag.
Maar tegen de tijd daar ik daar aanbeland was, 
was de batterij van mijn fototoestel leeg.
En natuurlijk lag de reserve batterij thuis. 
Heel jammer.

En toen waren er de winkeltjes.
Heerlijk om daar te neuzen en leuke dingen te ontdekken.

Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...