maandag 28 oktober 2013

Ik heb de smaak te pakken...........!


En ik wil vaker aan de muur hangen.


De Schoolhouse quilt heeft een bies en is nu dus helemaal af. 
Het is quilt nr. 19 en hij heet 

1973-2013 
40 jaar werken in het basisonderwijs

Ik wil deze quilt in mijn werkkamer hangen. 
Mijn werkkamer is op de basisschool waar ik directeur ben.



En zo nam ik vandaag de quilt mee naar school 
en vroeg aan de heren concierges of zij de quilt wilden ophangen.



Ja, dat gaat wel lukken. 
Wel even andere schroeven pakken.


En een ladder.

Wat is de bovenkant?


Even uitvouwen.


Is dit een beetje goed, zo?


Of moet-t-ie hoger?


Wacht, ik kom er ook even bij staan.......


Is dat het midden?


En zomaar plotseling hing de quilt aan de houten klemmen, 
die ik uit de Verenigde Staten heb meegenomen. 
(Tijdens het boren heb ik geen foto's gemaakt. 
Toen had ik mijn vingers in mijn oren.)


Een beetje meer naar links.


En een beetje strakker.


En nu een beetje meer naar rechts.


Zo hangt-ie goed.


Even van de ladders af,


en alles opruimen.


Even de stofzuiger er overheen.


En daar hangt de quilt in vol ornaat.


Aan de muur waar vroeger een schoolbord hing.
Recht tegenover mijn buro.


Dank je wel, mannen.
Voortaan kan ik elke dag genieten.

Marina.

6 opmerkingen:

  1. Wow I have loved this quilt from when you started it and it is amazing.
    It has found a perfect place to enhance your office.
    beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat Mevr. De Directrice! Dat is een hele mooie quilt en dat wordt elke dag genieten. Op naar de volgende affo? (LOL)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toepasselijke plek, Marina! Leuk uitzicht heb je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere quilt op een specifieke plaats! En het beeldverhaal van het plaatsen van de quilt is goud waard ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens een mooie plek om naar te kijken. Hier zal je veel complimenten van krijgen en het is gelijk een gespreksonderwerp of het geeft stimulans voor anderen om ook te gaan Quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Everything about it is perfect!! I loved the photographs of your quilt hanging helpers.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...