donderdag 21 oktober 2010

Kaffe Fassett en Simple shapes.

In de inleiding van zijn boek vertelt Kaffe Fassett hoe hij geinspireerd raakt door simpele vormen: vierkanten, rechthoeken, driehoeken en cirkels. Hij roept zijn lezers als het ware op in hun eigen omgeving uit te kijken naar dergelijke vormen en zich daardoor te laten inspireren. Eergisteren was ik in Ootmarsum, in Twente. Ootmarsum is een kleine plaats met een prachtig historisch centrum, dat weigert in vergetelheid te raken en zichzelf omgetoverd heeft tot kunstenaarsdorp met Ton Schulten als grote trekpleister. Ik denk dat vele quiltsters zijn werk mooi zullen vinden. Het is erg kleurig en geometrisch van aard. http://www.tonschulten.nl/In het centrum zijn veel galeries, veel horeca en veel oude gebouwen, waaronder een grote kerk en een oud stadhuis. Overal in de oude kern en in de nieuwbouw wijk staan beelden en in het oude centrum vind je een keur aan prachtig plaveisel. Ik heb mijn ogen uitgekeken en natuurlijk foto´s gemaakt. Hier een paar foto´s van prachtig plaveisel.













Vierkante en rechthoekinge stenen liefdevol en met aandacht in schitterende patronen gelegd.
Soms functioneel en soms voor de sier. Ik geniet er enorm van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...