dinsdag 6 april 2010

Even alles aan de kant voor 3 babies!

Ik heb 3 zwangere collega's en traditie wil dat ik iets voor hun babies maak. Voorheen waren dat kleine gebreide slofjes of piepkleine truitjes of gebreide dekentjes. Maar nu wordt het natuurlijk een quiltje.
Ik weet natuurlijk niet of het jongens of meisjes worden, daarom vrolijke stofjes met leuke plaatjes om naar te kijken. Ik ben niet sterk in ontwerpen en als ik een leuk stofje tegenkom, laat ik mij daar snel door  leiden.
Deze drukke stofjes met de leuke afbeeldingen vragen niet om een ingewikkeld patroon, in tegendeel. Wil je de afbeeldingen laten spreken dan zijn vierkante blokjes eigenlijk al genoeg.
De 2 quiltjes lijken hetzelfde, maar zijn net even anders. 


Ik heb nog geen idee hoe het 3e quiltje wordt.

Three of my collegues are pregnant. And tradition says I have to make something for their baby's. I used to make little boots or a little sweater, but now I am making small quilts. I am not very experienced in designing quilts, so when I see nice fabric I tend tot lean on the pictures for a pattern. I used square blocks, so the pictures on the fabric will show. Both quilts look alike, but are slightly different. The third quilt has yet to be invented.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...