zondag 11 april 2010

Simpel, eenvoudig en voorjaar.





De 2 babyquilt tops zijn klaar. Er komt nog een rand omheen. De achterkant wordt een rustige bijpassende stof, (misschien dezelfde als de rand?) en ik ga het geheel uit de vrije hand op de machine quilten. Dat wordt een leuke ervaring, want ik heb het nog nooit gedaan.

Ik had vandaag zin in een eenvoudig werkje. Ik heb de sitsen stof voor de minimolentjes quilt te voorschijn gehaald en ik ben lekker eentonig vierkantjes gaan snijden en diagonaaltjes gaan tekenen. De naadjes links en rechts van het potloodstreepje komen als vanzelf onder de naald vandaan. Daar hoef je weinig bij na te denken en dat is precies waar ik nu zin in had. De rood-witte vierkantjes lijken wel kleine vogeltjes.
En de molentjes worden erg leuk. Als ze allemaal klaar zijn, ga ik pas de kleur voor de tussenliggende vierkanten kiezen. Ik zoek een vrolijke frisse kleur, die goed bij de uitstraling van het rood-wit past. Echt voorjaar, dus.

The 2 babyquilttops are done. For the border and back I will use the same, more quiet, fabric. I am going to do some free hand quilting which will be quiet an adventure since it will be my first time.

Today I wanted to do something simple. I worked on the little windmills for the mini quilt I am making. I cut squares and draw diagonals and the stiching lines left and right of my pencil lines came out of my sewing machine without much thinking. That was just what I needed today.
The red and white squares look like little birds or butterflies. I think the little windmills are going to be very nice with a third color in between. I am choosing a bright color to keep the quilt bright and ready for spring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...