zondag 3 maart 2013

Voorheen stoel, nu stofrekje.



Voor een nieuw project, dat ik ben begonnen, moet ik beginnen met het snijden van veel stofjes. En om een en ander een beetje overzichtelijk te houden, gebruik ik de armleuningen, zitting en rug van een stoel. Ik moet stroken snijden, vierkantjes in 2 maten en van de resterende stof weer vierkantjes voor een van de randen van de quilt. Die bewaar ik in een plastic bakje. Daar hebben ooit heerlijke koekjes in gezeten. In een ander bakje bewaar ik restjes. 


Voor het snijden zijn alle stoffen geidentificeerd met behulp van een kleurenkaart, die bijgeleverd is. Alle stoffen zijn effen, dus de naam van de kleur is de enige manier waarop ze aangeduid kunnen worden. Er zitten prachtige namen bij: silver lining, blushing, teadye, boulder bluff, mustard sead e.d. Geweldig!


De quilt heet Amish with a Twist en wordt helemaal in effen stoffen gemaakt. Hij komt van Homestead Hearth en het is een blok van de maand. Het 1e blok moet ik 12 keer maken, dus dat is meteen een aardige start. Maar de 2e maand is maar 1blok. Daar kan ik dus tijd winnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...