zaterdag 5 januari 2013

Mijn broer wordt opa.


Hij wordt opa van een kleinzoon. Dan word ik oud-tante van een achterneefje.
En dat vraagt natuurlijk om een quilt.


Vrolijke lieveheersbeestjes en stipjes met 3 randjes er omheen.


Ik had vandaag de keuken maar even als quiltruimte in gebruik genomen. Ik moest op de postbode wachten, die een bestelling zou brengen en boven in mijn naaikamer hoor ik de bel niet. Maar zo had ik de ruimte om 3 eerdere pogingen om een baby quilt te maken uit te stallen en de leukste uit te kiezen.


Ik had al een beginnetje en bij het verder zoeken in de baby lapjes doos vond ik nog genoeg reeds gesneden witte vierkanten om de quilt te vergroten tot de maat van een box kleed.
Ik ben al oud tante van 5 achter nichtjes, maar zij zijn geboren in mijn pre-quilt tijd (voor 2008).
Dus dit achterneefje krijgt een primeur!
Ik hoop dat hij er straks fijn op speelt.

2 opmerkingen:

  1. Leuk leuk, een babyquilt. En er valt van de over gebleven stof ook nog heel veel te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marina.
    Ik was op google een foto aan het zoeken van een Civil War Quilt en zo kwam ik bij jou terecht.
    In 2010 aan begonnen en kwam in de kast terecht. Nu weet ik ook weer waarom. Ik maakte dezelfde fout als jij. Bij blok 2 moet aan de boven- en onderkant nog een strip komen van 2 inch en zover had ik nog niet gelezem. Gevolg: stof tekort.
    Later heb ik via-via wel weer dezelfde stof gekregen maar het kwaad was al geschied. Alles belandde achter in de kast en kwam er niet meer uit tot deze week.
    Maar nu vraag ik me af: heb jij de quilt wel af? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...