zondag 27 januari 2013

Civil War Stars, reprise



Ik heb heel lang niet aan deze quilt gewerkt. En nu wil ik hem erg graag afmaken.
De quilt is opgebouwd uit rijen en elke rij wordt gevormd door een andere ster.
Ik ben vandaag begonnen aan rij 6.


Rij 6 is de Variable Star of Evening Star. Dit blok is in 1795 voor het eerst beschreven.
Het grote vierkant in het midden kan gebruikt worden voor een mooie stof. In het verleden werd hier vaak een lichte stof gebruikt voor een dagboek fragment. Rond 1850 werd op deze plek vaak een gedicht geplaatst of een handtekening.

Ik vind het patroon dat voor dit blok wordt gegeven erg slecht. De grote driehoeken voor de flying geese zijn te groot, waardoor dit segment van het blok te lang is uitgevallen. De maat voor de zwarte driehoekjes is ook niet goed. Het is onmogelijk om de puntjes van de grote roze driehoeken te redden. Het blok is ook iets te klein geworden. Ik heb in het voorjaar dezelfde ster gemaakt van Kaffe Fassett stof voor mijn quilt Zomersterren. De flying geese maakte ik op een andere manier. Het blok heeft dezelfde maat en daarom heb ik besloten mijn eigen patroon voor de andere 5 sterren te gebruiken. Als dat beter lukt, ga ik misschien aan het einde van de rit dit zwart-roze blok over maken. Als ik niet genoeg van dezelfde stof heb, gebruik ik iets anders van dezelfde kleur. Elke ster is toch anders in deze rij.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...