zondag 18 november 2012

De block swap is nu echt van start.


Zaterdagmiddag was de 2e bijeenkomst van de block swap.
We kregen eerst allerlei suggesties en ideeen aangereikt door onze 2 juffen, Karen Limpton en Anke Magre. Ze zijn af en toe net een komisch duo. Maar ze vullen elkaar goed aan en zijn niet van hun stuk te brengen, hoe vaak de een de ander ook in de reden valt. Hier toont Anke ons een blok dat je kunt maken met de toevoeging van een aantal vierkante blokjes.
Uiteindelijk kregen we onze zakjes met blokjes en konden we ons verheugen.
Even ter informatie: 20 deelneemsters hebben 6496 blokjes ingeleverd, die vervolgens weer over 20 personen zijn verdeeld! Een aardige prestatie van deze 2 dames!


Thuis gekomen heb ik natuurlijk direkt gekeken wat er in mijn zakje zat. Daar was niet veel van te zien, want het papier zat er nog aan. Eerst moeten moeten alle driehoeken gestreken worden en dan moeten alle blokjes open gestreken worden. Dat was wel even een klus, die ik niet in 1 avond af had. Al was het alleen al dat mijn vingers er veel te heet van werden.


Wat een berg.


Bij het open strijken van de blokjes ontdek je pas wat een juweeltjes er tussen zitten. Van de meeste blokjes heb ik er twee. Ook mijn eigen stofjes zitten er tussen.


Ik ontdek ook "contrabande": een batik stofje en andere stofjes, die geen reproductie stofjes zijn.


Toen alle blokjes open gestreken waren, heb ik overal de "oortjes" afgeknipt.
De volgende stap is het verwijderen van het papier.
Tot zover heb ik 16 "contrabande" blokjes gevonden en 2 blokjes waarvan de stof verkeerd om genaaid is. Dat vind ik vrij veel. Die ga ik allemaal terug sturen aan de juffen.  
Zij zorgen dan voor vervanging.
Bij het verwijderen van het papier ga ik de blokjes bij elkaar zoeken en ook meteen sorteren op kleur.
Voorlopig ben ik nog niet aan naaien toe.
Ik vind het wel heel erg leuk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...