vrijdag 8 juni 2012

Quilts, quilts en nog meer quilts!

Donderdagavond kwam de Beverwijkse quiltbee weer bij elkaar. We ontmoeten elkaar ongeveer 1 keer in de 6 weken 's avonds, telkens bij iemand anders thuis. Deze keer was ik aan de beurt. Maar omdat ik in Amsterdam woon en het soms lastig is met vervoer, kwamen we in Beverwijk bij elkaar. Wat doet een Amsterdamse op een Beverwijkse quiltbee? Ik ben een beetje kosmopolitisch, misschien? Nee, we hebben elkaar op een quiltcursus bij De Sampler ontmoet in Haarlem en inmiddels komen onze 7 leden ook uit Castricum en omstreken. Het was weer heel erg gezellig en we hebben afgesproken op 8 juli bij Tamara in de duinen een feestje te vieren over ons eerste lustrum. Het enige probleem is dat we nog lang geen 5 jaar bestaan, maar wie daar op let is een kniesoor!

Vrijdag was ik in Almere bij de Moviestars. Ik was een poosje niet geweest en het was een hartelijk weerzien. Maria is helemaal gegrepen door het quilten met haar naaimachine op een quiltframe en had een mooie eerste oefenlap bij zich. We hebben hem uitgebreid bekeken en besproken. In de zomervakantie ga ik een keer naar haar toe om te oefenen. Ik verheug mij er nu al op.

En nu ben ik in Loppersum, in Noord-Groningen. Morgen ga ik naar het Quiltfestival dat hier in de omgeving wordt gehouden. In 14 kerken, molens en overige oude gebouwen zijn quilts te bekijken. Het lijkt mij heel erg leuk. Morgen laat ik er foto's van zien.

Marina.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...