zaterdag 9 juni 2012

Mooi Noord-Groningen.



Nooit geweten dat Noord-Groningen zo mooi is. Prachtige dorpjes met hele mooie huizen en langs de smalle wegen hele mooie kop-hals-romp boerderijen. Ik heb er nog niet een kunnen fotograferen, want even stoppen en uitstappen voor een foto deed geen verstandig mens vandaag. Het is nl heel erg slecht weer. Dit heeft het enthousiasme voor het quiltfestival niet aangetast. Het is overal heel erg druk. Hier een kleine impressie van de quilts, die ik het allermooiste vind.





De quilts hangen in kerken, molens en buurthuizen. En vaak is de maakster van de quilts er ook. Het is heel erg leuk om hen over hun quilts te horen praten.

Ik heb Willyne Hammerstein gesproken en haar gefotografeerd zittend voor haar eigen quilts.

En wat een mooie quilts maakt zij. Hier een paar quilts van haar.










Ik heb genoten vandaag. En morgen is er nog meer moois te zien.

Marina.



4 opmerkingen:

  1. Hoi Marina,

    Kun je wat duidelijke zijn over welke plaatsen je het hier hebt.Ik kom de komende tijd vaak in Groningen(mijn dochter woond in Ooswold)omdat mijn dochter net is bevallen.En zou graag naar deze quilt gaan kijken.

    Groetjes Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groningen is zeker mooi, ik woon er niet maar ben er eens met mijn zus op vakantie geweest. De quilts van Willyne zijn in het echt zo prachtig. Heb haar boek (gesigneerd) en ben met een quilt uit dit boek bezig. Verrassend om te zien wat het resultaat wordt.
    Fijne avond,
    Quiltgroet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was vandaag vast ook nog genieten, fijn dat je ontdekt dat Groningen zo mooi is. Ik vind het een heerlijke plek om te wonen....Gisteren heb ik zelf alleen de locties in Warffum bezocht, geen tijd voor meer, maar erg de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou echt van Willyne Hammerstein's quilts, in het bijzonder de twee op de foto met haar en degene volgende op die foto. Alle quilts zijn zeer mooi. Het lijkt alsof je een geweldige tijd gehad, ondanks het weer. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken wat een kop-hals-romp boerderij is, die niet goed te vertalen op alle.

    Bedankt voor het delen van de foto's van de quilt festival.
    Susan in Texas

    PS Ik hoop dat Google Translate zet dit commentaar in begrijpelijk Nederlands. 8)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...