zaterdag 19 mei 2012

De reis is ten einde.



We zijn weer terug in Phoenix, AZ en maken ons klaar om naar huis te gaan.
We hebben nog prachtige dingen gezien sinds mijn laatste bericht. We zijn naar Zion National park geweest en daar hebben we de mooiste canyon gezien die je je voor kunt stellen. De brede Canyon wordt steeds smaller totdat alleen de rivier er nog doorheen kan. Daar houdt het voetpad op en kun je alleen nog maar verder als je het water in gaat. En dat is voor de echte sportievelingen. Wij genieten van de omgeving en van de omhoog torende canyon wand en de, nu althans, zoetjes kabbelende rivier. We maken diverse wandelingen en er zijn eekhoorns en muledeer te zien in de vrije natuur. Maar helemaal niet bang voor mensen. Je mag ze absoluut niet voeren. Daar kun je hoge boetes voor krijgen. In het bezoekerscentrum, wat ben ik toch dol op dit soort instellingen, heb ik voorgedrukte quiltblokken gekocht met antieke afbeeldingen van Zion National Park erop. Er waren er heel veel verschillende te koop in diverse maten, zodat je er verschillende dingen mee kunt maken. Er is een bedrijf, die allerlei antieke ansichtkaarten op stof bedruk ten verkoopt voor quilts. Ook met engeltjes er op, oude auto's en oude kerstkaarten. Heel grappig.
De dagen erna zijn we zuidwaarts gereden. Eerst nog even langs Lake Powell, het prachtige hele grote stuwmeer in de Colorado rivier, waar ik uren kan kijken naar het blauw van het water en het roze en rode van de rotsen. Toen doorgereden naar de Grand Canyon waar we even een blik in de meteloze diepte hebben geworpen. Het was er niets veranderd, zei mijn man droogjes. Nee, gelukkig niet. Vervolgens door naar Prescott, een stadje met een oud centrum dat bewaard is gebleven, dankzij een aantal branden in het verleden. De oude houten stad werd herbouwd in steen en die gebouwen staan er nog. Erg leuk. Dichtbij ligt Sedona. Een prachtige moderne stad in een schitterend bergachtig landschap van rode rotsen en groene naaldbomen. Prachtig aangelegd en met veel zorg afgewerkt. En super duur. Prachtig om doorheen te rijden, koffie te drinken en naar de quiltwinkel te gaan. Van puur plezier ben ik vergeten foto's te maken. Deze winkel heeft een heel groot assortiment batiks. En in de prachtigste kleuren. Batiks zijn heel erg geschikt om het prachtige landschap hier weer te geven in quilts. Ik heb een aantal lapjes gekocht en ik ga proberen een quilt te maken met dit landschap in gedachte. Ik wil het patroon delectable mountains daarvoor gaan gebruiken.
En tot slot zijn we naar Phoenix gereden. We zijn nu 3 weken later en de saguaro cactus staat nu volop in bloei en dat is zo ongelooflijk mooi. Het was onderweg gewoonweg een feest en ik heb er veel foto's van gemaakt. Of die ook mooi zijn, is lastig te zeggen, want de cactus is zo hoog, dat je maar weinig van de bloem ziet.


In de hele stad, die gigantisch groot is, staan cactussen in bloei. En ook andere planten. Er wordt veel aandacht besteed aan de beplanting hier. Er zijn ook heel veel palmbomen. En dat midden in de woestijn!
We hebben onze laatste boodschappen gedaan en de allerlaatste quiltwinkel bezocht. The Olde world Quiltshoppe. Ze hebben er prachtige reproductiestoffen en mooie quilts en mooie boeken. Maar hier mocht ik nit fotograferen. Geeft niet, mijn geheugen is ook goed.
Tot de volgende keer. En dan weer vanuit Nederland!
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...