vrijdag 16 december 2011

In Holland staat een Huis!


In 2012 ga ik de kleine huisjes maken. Ik weet niet hoeveel. Een per dag ga ik zeker niet halen, maar ik ga er zoveel mogelijk maken.
Ik ga ook grotere huizen maken. Ik ga een nieuwe quilt maken met de stof La Petite Ecole van Moda. Voor deze quilt maak ik schoolhouse blokken van 12 inch. Dit zijn reuzen huizen vergeleken met de piepkleine mini huisjes van 7,5 cm.
De afgelopen weken heb ik naarstig op internet gezocht naar een 12 inch huisjes patroon, maar dit is niet gelukt. En mijn Electric Quilt programma wil niet draaien op mijn laptop, dus zelf tekenen zat er ook niet in. Ik had al bijna besloten de quilt tot nader orde uit te stellen, maar vanmorgen kwam mijn redding en wel uit mijn eigen bibliotheek! In dit boek
















staat een groot aantal 12 inch blokken en ook een huisjes blok en precies het soort dat ik zoek. Met snijmaten en mallen, dus ik kan nog kiezen op welke manier ik het wil doen! Ik ben dus helemaal blij. De maat van het blok wordt bepaald door de maat van de letterpanelen, die bij deze stof horen.
Ik ga een patroon maken van afwisselend een huisjesblok en een letterpaneel. Ik weet nog niet hoeveel blokken ik in totaal ga maken. Dit zal afhangen van de hoeveelheid stof, die ik heb en wat er uiteindelijk leuk uitziet. De foto's van de kleine huisjes ga ik op een aparte pagina plaatsen. Anders wordt het wel een beetje erg huiselijk op dit blog.


2 opmerkingen:

  1. Marina, ik ben ook nog aan het puzzelen. Doe wel mee volgend jaar maar ik ben nog niet uit het formaat. Het huisje is echt petit, dus ga hem ook vergroten. Straks duik ik ook maar eens mijn boekenkast in.
    Fijne dag,
    Hartelijke groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. what a great way to use the petite ecole fabrics. Wonderful idea.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...